4 דרכים קלות להורדת לחץ ומתח במהלך היום

כולנו חווים סטרס. זאת התגובה הטבעית של הגוף למצב בו אנחנו מרגישים מאוימים או תחת לחץ. ולכן לא כל סטרס הוא בהכרח רע, הוא יכול לעזור לנו להתמודד עם מצבים מסוימים ולתת לנו את האנרגיה והמוטיבציה שאנחנו צריכים כדי לדחוף ושאוף קדימה בחיים שלנו. ולמרות שאנחנו לא יכולים לגמרי להימנע 100% מלהיות לחוצים בעולם המערבי, הנה כמה דרכים פשוטות שיכולות לעזור לך לקחת שוב את השליטה על המצב כשהלחץ או המתח מתחילים להשתלט על הסיטואציה.

  1. לעסות ולגעת בזרועות:

כשאנחנו מרגישים לחוצים אנחנו יכולים לעזור לגוף להירגע על ידי עיסוי הזרועות – פעילות ששולחת למוח מסרים ש״הכל בסדר, אנחנו בטוחים״. כשאתה מרגיש לחוץ פשוט החזק את הזרועות העליונות שלך עם הידיים הנגדיות ועסה אותן מעלה ומטה תוך לחיצות עדינות. פעילות זו יכולה ברגע להעביר את השליטה בסיטואציה אלייך.

  1. להשתמש בצמחים מרגיעים:

לצמחים כמו קמומיל ולבנדר יש איכויות מרגיעים ומנחמות כך שהם יכולים לעזור בזמן לחץ להירגע. אשווגנדה וצמחים אדפטוגנים אחרים (כמו טולסי, ריישי...) הם צמחים מחזקים ומרגיעים באותה עת. כשמם כן הם, צמחים שעוזרים לגוף לעשות אדפטציה לנסיבות החיים ולחצים סביבתיים פיזיים ונפשיים. הם עובדים עם מערכות הגוף על מנת להחזיר את האיזון הטבעי.

  1. לנשום לבטן:

כאשר אנחנו נושמים בצורה שבה השאיפה שלנו ארוכה יותר מהנשיפה אנחנו מאותתים למערכת העצבים הסימפתטית שלנו שזה בסדר להירגע. זה יכול לעצור את עליית הלחץ בגוף ובמקום להביא לרגיעה - כמו סוג של ריסט. אנחנו ממליצים לנשום בצורה הבאה: לשאוף עמוק לבטן במשך 3 ספירות, להחזיק את האוויר בריאות למשך 4 ספירות ולנשוף לאט החוצה במשך 5 ספירות.

  1. הצהרות חיוביות:

הצהרות חיוביות הן משפטים קצרים ומלאי עוצמה, בזמן הווה, שחוזרים עליהם מספר פעמים. עצם החזרה והיותן בזמן הווה יכולים לעבוד על המוח שלנו לחשוב שאנחנו בסיטואציה חיובית ורגועה. למשל חזרו על המשפט: ״אני שמח/ה ורגוע/ה״. יש אפילו מחקרים שמראים שהצהרות חיוביות באמת עוזרות!