לא כל ויטמין סי נוצר בצורה שווה

לעיתים בתקופת החורף או כשהמזגן דולק ללא הפסקה, המערכת החיסונית שלנו מתקשה להילחם בוירוסים וזיהומים ולהגן עלינו כמו שאנחנו אולי מצפים ממנה. למזלנו, לקיחת ויטמין סי על בסיס יום-יומי יכולה לתמוך במערכת החיסונית שלנו כל השנה ולשמור עלינו חזקים אל מול מחלות. המומחים שלנו חקרו את היתרונות בלקיחה רצופה של ויטמין סי, את המקורות השונים של ויטמין סי ואיכותם המשתנה.

אז, למה בכלל ויטמין סי? 

ויטמין סי אחראי על מאות תהליך שקורים בגופנו, חלקם קטנים וחלקם משמעותיים לחיים ותפקוד בריא של מערכות הגוף. לדוגמא, הגוף שלנו משתמש בויטמין סי כדי לייצר את החלבונים שבונים רקמות ויוצרים תאים ואיברים. הוא תומך בספיגה של מינרלים הכרחיים ממזון כמו למשל ברזל. עוד דוגמא היא קולגן, חלבון ששומר על אלסטיות העור, חוזק עצמות, בניית שרירים ועוד מיוצר בעזרת ויטמין סי.

בקשר למערכת החיסון המדוברת, ויטמין סי הוא הכרחי להתנעת מערכת החיסון כשהגוף נתקף לראשונה על ידי וירוס או זיהום, הוא גם זה שמאותת לתאי הדם הלבנים, שאחראיים על תגובת המערכת החיסונית, להגן על הגוף.

היתרונות של ויטמין סי 

  • חיזוק המערכת החיסונית
  • הגברת ספיגה של מינרלים חיוניים כמו ברזל
  • תמיכה בייצור קולגן שהכרחי לשמירה על העור, עצמות, שיניים ומפרקים
  • עשיר בנוגדי חמצון שמגנים על התאים מפגיעה
  • תמיכה בהחלמה מהירה מפציעות והחלמת העור מצלקות

מהו הויטמין סי הטוב ביותר?

תוספי תזונה של ויטמין סי מיוצרים או בתהליכי מעבדה סינתטיים או לקוחים ממזון טבעי עשיר. לקיחה של ויטמין סי שנוצר ממזון טבעי עשיר (למשל פירות יער) היא הרבה יותר דומה לדרך בה הגוף שלנו רגיל לקבל ויטמינים. לכן אנחנו יכולים לספוג את הויטמין סי ביותר קלות והוא נשאר במערכות הגוף שלנו הרבה יותר זמן מויטמין סי סינתטי.

אחת הסיבות להבדל המשמעותי הזה היא שלחומצה אסקרובית, ממנה מורכב ויטמין סי שמיוצר במעבדה, יש תוחלת חיים קצרה בהרבה של בערך שעתיים בהן היא שלמה ואפקטיבית בגוף. לעומת זאת ויטמין סי טבעי מתפרק בגוף משמעותית יותר לאט (בין 6-8 שעות) ולכן גופנו יכול לספוג את הויטמין סי בצורה האופטימלית עבורו.

למה ויטמין סי טבעי שלנו?

ברי סי מיוצר ממיץ של פירות האסרולה והאמלה הידועים בהיותם עשירים באופן טבעי בויטמין סי. הפירות מגודלים בצורה אורגנית, נקטפים בשיאם וישירות לאחר הקטיף נסחטים. מיץ הפירות העשיר והמרוכז הזה עובר ייבוש בהקפאה לשמירת כל הנוטריינטים בו. לאחר מכן אבקת המיץ המרוכז מעורבבת עם תותי הבר המדהימים ענבי שועל, אובליפיחה ואוכמניות המיובשים בהקפאה ומלאים ויטמנים ומינרלים. בתוספת מיץ סלק מרוכז שתומך עוד יותר בספיגה של הויטמין סי בגוף, מאזן את החומציות של תותי הבר וממקסם את היתרונות שהפירות והתותים מציעים לנו.

הויטמין סי שלנו 

  • מיוצר אך ורק מפירות שלמים ולא מסונתזים במעבדה
  • תומך בתפקוד אופטימלי של המערכת החיסונית
  • מלא בפירות אורגניים עשירים בויטמין סי כמו אמלה ואסרולה
  • נספג בצורה אופטימלית ונשאר בגוף לאורך זמן

 

לעוד מידע על הויטמין סי שלנו לחצו כאן.